Vi söker en projektadministratör

Missing People är en rikstäckande, ideell organisation som hjälper anhöriga och Polisen i arbetet med att söka efter försvunna personer. Vi söker nu en projektadministratör som kommer att förstärka vårt kansli och stötta organisationen med olika administrativa arbetsuppgifter. Du kommer också hjälpa våra regionala avdelningar med olika ärenden och svara på allmänhetens frågor. Du kommer också att vara med och planera, koordinera och administrera konferenser och utbildningar. Då vi är en ung organisation med två anställda kommer du att vara delaktig i det mesta som sker på kansliet. Vi erbjuder en spännande arbetsplats i en organisation med många frivilliga eldsjälar som brinner för att hjälpa anhöriga och att hitta försvunna personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Förbereda fakturor, milersättningar, utlägg samt vara ett stöd till vår verksamhetschef och vår kassör i olika ekonomiska ärenden
  • Bistå i framtagandet av olika styrdokument och riktlinjer
  • Sköta andra administrativa uppgifter på kansliet som post, telefon och mail
  • Stötta våra regionala avdelningar i olika ärenden och ingå i olika projektgrupper
  • Underhålla våra medlemsregister
  • Hjälpa till i planerandet och genomförandet av konferenser, utbildningar och årsmöten

Din profil

  • Du har en akademisk utbildning och minst ett par års arbetslivserfarenhet
  • Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom ekonomi
  • Du har goda kunskaper i MS-Office
  • Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
  • Du har erfarenhet av att planera och genomföra event/konferenser/utbildningar
  • Meriterande är om du har erfarenhet av kundtjänst och serviceyrken och/eller erfarenhet av ideella organisationer

Som person ser vi att du är ansvarstagande, självgående och har ett strukturerat arbetssätt. Du är en kommunikativ, driven och social person som gärna tar eget ansvar från planering till genomförande och uppföljning. Du har en god samarbetsförmåga samt ett trevligt och professionellt bemötande. Då vi är en ung organisation med två anställda på kansliet kan dina arbetsuppgifter komma att ändras under projektanställningens gång. Det är därför viktigt för oss att du är flexibel och gillar att lära dig nya saker.

Praktisk information

  • Tjänsten är en projektanställning på deltid (50 %) t.o.m. 31/12 2018 med möjlighet till fortsatt anställning
  • Placering är på vårt kansli i Stockholm
  • Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
  • Lön enligt kollektivavtal
  • Vid erbjudande om anställning kommer du behöva lämna utdrag ur polisens belastningsregister

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. Din ansökan skickas till rekrytering@missingpeople.se, vänligen inkludera personligt brev och CV. Sista ansökningsdag 5 augusti. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Helene Brinkenfeldt, 073-362 58 51.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss

Missing People är en rikstäckande, ideell organisation som hjälper anhöriga och Polisen i arbetet med att söka efter försvunna personer. Allt från stora sökinsatser med ett stort antal frivilliga till mindre sökinsatser med ett fåtal aktiva. För anhöriga och försvunna är våra sökinsatser och vårt stöd alltid lika viktigt. Varje år anmäls cirka 7 000 personer som försvunna, 10 % av dessa försvinnanden kräver insatser från Missing People och Polisen. Missing People har 24 regionala avdelningar, över 40 000 engagerade personer som är beredda att ställa upp när det blir en sökinsats samt närmare 600 000 följare på Facebook som hjälper oss att sprida våra efterlysningar.